Toos Inspiratieloos - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Toos Inspiratieloos - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Toos Inspiratieloos

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

04 Februari 2012 | Verenigde Staten, Topeka

Ik zou graag willen beginnen met een doldwaas avontuur dat ik hier heb meegemaakt, maar aangezien mijn uitjes zich beperken tot de campus en omgeving kan ik er niks beters van maken dan zoals het is. Jammer genoeg heeft Camiel me verlaten. Hij moest terug naar Nederland vanwege school, en heeft besloten daar te blijven. Ik kan niet anders zeggen dan; heel begrijpelijk…

Het weer varieert hier meer dan de invulling van mijn dagen. Dit resulteert gelukkig nog in wat spontane fietstochtjes door de wijk en een nabij gelegen park. Verder blijf ik mijn tetris-record verbeteren, mijn film-database bijwerken en complete wijken volbouwen met de Sims. Na een aflevering van Southpark heb ik zelfs Rollercoaster Tycoon weer ontdekt en ik kan mezelf nu dan ook trots (?) eigenaar van een aantal succesvolle pretparken noemen.

Hoogtepuntje deze week was toen donderdagnacht om 3 uur opeens het brandalarm afging. Een geluid dat niet op prijs werd gesteld door mijn oren. En daar stonden we dan om 3 uur 's nachts in onze pyjama’s op straat. Al toekijkend hoe 5 brandweerauto's met loeiende sirene toesnelden om te concluderen dat het vals alarm was... Na die conclusie duurde het echter wel een goed uur voordat men had uitgevonden hoe dit zwaar irritante geluid kon worden uitgeschakeld. Toen ik dus om 4 uur goed en wel in bed lag, gebeurde er opeens iets anders vreemds; het begon te regenen en donderen buiten! Voor het eerst deze maand! Toen ik de dag erna naar de universiteit fietste werd ik door veel automobilisten raar aangekeken. Want wie fietst er nou in dit weer? Wie fietst er überhaupt? Maar, hoe gek het ook klinkt, het voelde als thuis :) Al vechtend tegen weer en wind zo snel mogelijk m'n bestemming proberen te bereiken; ik vond het niet erg.

Verder heb ik de gym ontdekt, waar ik me nu 3 keer per week uitsloof om alle overbodige calorieën te verbranden en natuurlijk op conditie probeer te blijven om bij thuiskomst zo snel mogelijk weer aan te kunnen sluiten bij mijn voetbalteam. :)

In de ‘foto-bijlage’ een aantal foto’s van een van de enige dingen die hier wel goed zijn; feestjes. :) En omdat ik weer te lui ben om foto’s van het appartement te maken, komen die alwéér de volgende keer ;)

Groetjes Laurie a.k.a. Toos Inspiratieloos

Aantal fastfoodmaaltijden: ik ben gestopt met tellen, maar gemiddeld 1 per week, dus valt wel mee, toch?

Foto’s: https://picasaweb.google.com/106926455803743302846/Kansas2Party?authkey=Gv1sRgCNn736OC_IG9Tw

  • 04 Februari 2012 - 21:22

    Sanne En Stefan:

    HHey Laurie,

    Jammer dat het eigenlijk zo tegenvalt en Camiel naar huis is.
    Ach, het brandweerverhaal klinkt wel spannend ;) alleen jammer dat het zo lang duurde.:P had stefan vast sneller gekund ;)

    Fijn dat je toch ergens kunt sporten eindelijk zonder stomme regels! Ook je fietsverhaal klinkt leuk, haha.

    Maak er wat van!

    Groetjes Sanne en Stefan

  • 05 Februari 2012 - 10:05

    Miriam/mama:

    Hey Laurie,

    Zo zie je maar weer dat je zelfs t talent hebt om van niets, iets te maken!!
    beschouw t maar als t leer moment en zo ga je t leventje thuis weer waarderen. wij kijken in elk geval altijd uit naar je nieuwe blog! liefs ;-)

  • 10 Februari 2012 - 12:14

    Pappa:

    Laurie, jammer maar dan blijft er niets anders over dan...... studeren.

    Ik probeer jou de komende dagen te bellen.

    Groetjes,

    Pappa (ook van sarah)

  • 11 Februari 2012 - 06:18

    Shelly Gage:

    Hi laurie,
    Mooie blog. Heb vorige week met je moeder afgesproken, zodoende heb ik je kunnen traceren.
    Helaas, kan niet elke 'reis' in t leven even spannend zijn. Maar saaier dan kansas bestaat (denk ik) niet. Een troost- ooit zal je op deze reis terugkijken als bijzonder en unforgettable. (weet je hoe weinig mensen kunnen zeggen dat ze in topeka hebben gewoond?).
    Maar geen zorgen, voor dat je t weet, ben je weer op nederladse bodem met veel te doen. Misschien krijg je zelfs af en toe heimwee naar topeka;-) hi hi.
    Nog iets- in de lente wordt t leuker en t is al 11 feb.

    Try to Enjoy the rest of your time in the states. I'll be thinking about you.

    Liefs,
    Shelly

  • 12 Februari 2012 - 14:10

    Yvonne W:

    Lees met veel plezier je verhalen, jammer dat het niet zo spannend is als gehoopt. Je zult er ongetwijfeld toch veel (van) leren. Nu besef je pas hoe spannend het leven in Heerlen is. Straks wil je nooit meer op reis? Maak er toch iets moois van, jou kennende gaat dat heus wel lukken.
    Veel groetjes van ons allen.

  • 15 Februari 2012 - 22:56

    Schjwoele Pater:

    Hey Laurie, ut is mich get wah..., daag aaftelle..!! Nou.., hiee is ut och nit gemekkelik: vurrige week noch schjaatse en donoa zouwetter.., nieks wie rehn op dur zak. Kins nieks miee: schjaatse aafgelope en fitse geet och al nit durch dur naase kroam deh op dur weeg lik..!!!
    Hoat ut nog mer effe vol doa bie de united states of the amerikanuh.., kumste tseruk wen hei de zon alwer ing bietje miee geet schiene. Werse och gans schlum va al die wetsregele die de jonge doa dich bei bringe.
    Nou Laurie, nog schun daag gewunsch en hout vol wah maedje..., hei issut geliek noch alling mer carneval en doa vings dich toch nieks aa...(hihihi). alaaf.
    jrus va dinge schjtiefpap.

  • 16 Februari 2012 - 17:51

    Miriam/mama:

    zo zie je maar weer, hier is alles in de stemming van Frenkie en Temara... en jij bij Barack en Michelle......leer ze!! xx

  • 14 Maart 2012 - 09:12

    Maxime:

    Ben ik weer..;)
    Pff dat is wel jammer zeg dat daar niet veel te beleven is. Vooral als je weet dat bij je vorige reizen gewoon zo veel te doen was dat je keuzes moest maken met: wat wel en wat niet!
    Wie weet kom je daar een of andere gorgeous Amerikaan tegen die je het leven daar wat leuker gaat maken...;)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Topeka

Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 61385

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: