Chicago &zo - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Chicago &zo - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Chicago &zo

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

06 Mei 2012 | Verenigde Staten, Topeka

Voordat ik komende week terugkeer naar huis nog een verslag van mijn bezoek aan Chicago en mijn doldwaze avonturen in Topeka, Kansas. Nikki, een vriendin uit Heerlen, kwam me in april voor een week opzoeken. Ik had de eer haar de hoogte- en (vooral) dieptepunten van Topeka te laten zien. Op een dag autohuur en een paar tassen vol nieuwe kleren na hebben we vooral thuis gezeten omdat ik nogal wat te doen had voor school. Wat een avontuur dus. Maar in het weekend gingen we voor 4 dagen naar Chicago! De verhalen die ik had gehoord waren positief, dus de verwachtingen hoog, maar deze ‘stad der architectuur’ overtrof al die verwachtingen! Allereerst arriveerden we bij onze couchsurfhost; hoe moet ik hem omschrijven? Toen hij de deur opende, vergaten we acuut al onze vocabulaire en vielen onze monden open. Licht uitgedrukt een mooie man :) Geen probleem dus om daar 3 nachten te blijven! Haha! (jaja, kijk de foto’s maar)

Matt, zoals zijn naam luidde, liet ons alle coole dingen in Chicago zien. Niet alleen toeristische plekjes, maar ook de lokale populaire spots. Dat is dan weer een voordeel van couchsurfen! Matt had ook twee coole huisgenoten, Mike en Diana. Ook waren een vriendin van me uit Topeka (de Taiwanese die ook in Dallas en Colorado erbij was) en twee van haar vriendinnen in Chicago. Door een misverstandje sliepen ook zij bij onze couchsurfhost. Het was dus een vol en gezellig huis!
Chicago is een prachtige stad! Niet alleen de gebouwen zijn waanzinnig mooi, ook de sfeer is erg prettig. Winkels zijn er zoveel dat zowel mijn armspieren, als mijn bankrekening het niet aan konden. En dan heb ik het nog niet eens over de tassen op de terugreis naar Nederland…
’s Avonds was er onder andere comedy. Chicago is de stad van de comedy, waar onder andere Tina Fey en Mike Myers (Austin Powers) zijn begonnen. We hebben ons dus prima geamuseerd!

Terug in Topeka, kwamen de examens eraan. Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste gemaakt en met een goed gevoel het hele semester afgesloten. Het weer lonkte ook zodanig dat binnen blijven niet langer een optie was. Aangezien mijn huisgenoot het fijn vindt de airconditioning op de temperatuur van een koelkast te zetten, kon ik het wel waarderen eindelijk de boeken binnen te kunnen laten en richting zwembad te vertrekken. De wet van de huidverbranding door de zon was me daarbij helaas even ontschoten. Ondanks mijn poging om mijn lichaam met een laag zonnebrandcrème te bedekken, kon ik concluderen op het einde van de dag het vooraanzicht van een kreeft te hebben. Toch heb ik liever 35 graden en dit gevolg dan in Nederland in de regen zitten. (Ik denk, ik wrijf het er nog effe lekker in!) Anyway, het zwembad creëerde een mooie omgeving voor een dikke poolparty, want het hele appartementencomplex is gevuld met studenten. Resultaat: ik heb mijn eerste bierblikje ooit leeggedronken! (Jawel, jullie lezen het goed)

Vrijdagavond zijn we met 5 meiden naar een baseballgame gegaan. Kansas City Royals vs. New York Yankees. Het publiek varieerde van complete families tot bierverterende jongeren. Ze hadden echter allemaal één ding gemeen; zodra de camera langs ging om het publiek op het scherm te zetten was het schreeuwen, dansen en strippen om aandacht. Zo kennen we de echte Amerikanen weer.
Op zaterdag, tussen het zonnebaden door, was het eindelijk zo ver dat ik nog iets van mijn Amerikaanse ‘to-do lijstje’ kon afstrepen; we gingen naar de shooting range! Oefening baart werkelijk kunst. Waar mijn eerste paar schoten ergens in de achterwand belandden, kwamen ze naar mate de tijd vorderde steeds dichter bij het target. Conclusie: mijn papieren target is zo dood als een pier. Ik wil natuurlijk niet overdrijven, maar als Obama me had gezien, had ik nu in het vliegtuig naar Irak gezeten. Het handpistool, waarmee ik me een ware Bruce Willis waande, maakte na een tijdje plaats voor het zware geschut; de shotgun. Dit geweldige exemplaar knalt zonder problemen door complete muren heen. (Weliswaar Amerikaanse [papieren] muren, maar toch…) En toen het papieren target opeens compleet aan gort geknald was, was een nieuwe G.I. Jane geboren.

Kortom, nu het einde in zicht is, kom ik erachter dat Topeka ook wel wat leuke dingen kan bieden. Het enige dat je nodig hebt is: alcohol, zon en een shotgun! Welcome to Kansas, baby!

Peace out!

Laurie

Foto’s Chicago: https://picasaweb.google.com/106926455803743302846/Chicago?authkey=Gv1sRgCNKR07CunKPjwQE

Foto’s Kansas: https://picasaweb.google.com/106926455803743302846/Kansas4?authkey=Gv1sRgCJS0vJrQkPWVbQ

  • 07 Mei 2012 - 07:27

    Maud:

    Leuk dat je je nog goed vermaakt hebt de laatste tijd!! Geniet er nog even van en een goede terugreis :) x

  • 07 Mei 2012 - 09:23

    Nikki:

    Hahaha je heb wederom je verhaal geweldig weten te verwoorden :P!
    en wat een geluk dat Matt geen Nederlands kan lezen ;)

    See you soon :D!

    x

  • 08 Mei 2012 - 16:12

    Joris Bertholet:

    volgens mij herken ik je straks niet meer, bier drinken, schieten en sport kijken o.O?! Ik had ook al een hoop Batman filmlocaties gespot in de foto's van chicago, echt vet!
    xjoris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Topeka

Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 2521
Totaal aantal bezoekers 61441

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: