Saint Louis & Nashville - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Saint Louis & Nashville - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Saint Louis & Nashville

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Topeka

Saint Louis & Nashville

Vorig weekend was het dan eindelijk tijd voor een tripje. Met een gehuurde auto en 100% wil om Topeka achter ons te laten, vertrokken Camiel en ik op vrijdagochtend vroeg richting Saint Louis. Na 5 uur rijden over oneindig saaie wegen en langs ontelbare afritten vol fastfood bereikten we dan Saint Louis. Er lag sneeuw en het was ijs en ijskoud! Na een paar uur door de stad te hebben rondgedwaald, gingen we richting het huis van onze couchsurf-hosts. (Dit betekent dat we via internet mensen hadden gevonden waar we gingen logeren – gratis! :)) Het bleken twee ontzettend aardige gasten, Kyle en Shawn, te zijn en ze nodigden ons meteen uit om op de terugweg van Nashville weer bij hen te komen logeren. Dus toen hebben we de planning maar omgegooid en ‘tot overmorgen’ gezegd!

Op zaterdagochtend reden we dus richting Nashville, waar we na wederom 5 uur rijden arriveerden. De stad staat bekend als mekka van de countrymuziek, en Broadway, dé straat, ligt vol met barretjes waar elke avond verschillende bandjes optreden. Nooit saai dus! Na tickets voor een ijshockey wedstrijd gescoord te hebben en nog wat door de stad te hebben gestrenteld, konden we richting stadium. Nashville Predators v. Philadelphia Flyers. Ik kan niets anders zeggen dan dat het een super vette ervaring was! Daarna meteen de barretjes ingedoken, waaronder Tootsie’s, de bekendste. De muziek in de bars verschilt van karaoke en open podium tot super goede bandjes! Genieten dus!

Zondagochtend, na een Amerikaans ontbijt bestaande uit een stapel pannenkoeken met chocoladesaus (telt dit als fastfood?) gingen we richting The Hermitage. Dit is een oude katoenplantage, inclusief prachtig plantagehuis (waar ik mijn portie architectuur kreeg!) waar oud president Andrew Jackson heeft gewoond. Het was prachtig! Het weer was weer zodanig omgeslagen dat we lekker zonder jas buiten in het zonnetje over het landgoed konden rondstruinen. Na het op een aangename manier aanvullen van onze algemene kennis was het weer tijd om richting Saint Louis te rijden.

5 Uur later zaten we bij Kyle en Shawn in de achtertuin rondom een vuurtje marshmallows te braden. Rond 2 uur ’s nachts, toen we honger kregen, ging de barbecue aan. Een unieke ervaring, dat barbecueën in het donker (inclusief zaklamp!), maar het resultaat mocht er zijn; hotdogs! :) (5 dagen later werd ik er nog steeds aan herinnerd toen iemand in de studiegroep opmerkte dat het naar kampvuur rook...)

De volgende dag, terwijl de mannen last hadden van een klein katertje, zijn we nog even mijn renschoenen gaan scoren in de mall. Nu kan ik eindelijk gaan sporten!! :) Na een bezoek aan het park, wat trouwens nog groter is dan Central Park in New York, een heerlijke lunch in het befaamde boat house (na een wachttijd van drie kwartier), en een bezoek aan de gratis (!) dierentuin zijn we weer richting ons geliefde Topeka gereden.

Thuis aangekomen bleek dat onze appartementsgenoten waren gearriveerd. Eindelijk wat leven in de brouwerij! En terwijl ik aan mijn bastketbalskills blijf werken en vol jaloezie toekijk als het voetbalteam traint, gaat de sleur van het Topeka-leven gewoon door. Eten, slapen en studeren.

Doei!

Laurie

Aantal genuttigde fastfoodmaaltijden: 9 (maar het kunnen er ook 10 zijn, of 11...)

Foto's: https://picasaweb.google.com/106926455803743302846/SaintLouisNashville?authkey=Gv1sRgCL7dltLlq67QJw

• 22 Januari 2012 - 19:39

Miriam/mama:

Hey Laurie,
    ziet ernaar uit dat je toch ook plezier hebt daar! Ilse niet tegen gekomen in Nashville? wat n temperatuurverschillen daar. hier regent t gewoon de hele dag..;-( tot skypes..x

• 22 Januari 2012 - 19:51

Marjolein:

Haa laurie!!
    Super vet je trip! Je moeder vertelde het en zei dat ik je verslagen maar eens moest lezen, wat ik uiteraard heb gedaan! Leuk om te lezen hoe het leven daar aan toe gaat haha! En wat oneerlijk dat je niet kunt sporten @ school!
    Succes met joggen dan maar:p en ik wacht alweer op het nieuwe verhaal:)

Liefs, Marjolein

• 22 Januari 2012 - 20:32

Joris:

hey laurie!
    nu al een hoop leuke verhalen! ik zie dat je ook al een "patriot"huis hebt bezocht, super vet! ik begin dinsdag aan de 2e SE week dus dat is minder.
    ik spreek je nog wel op skype!
    xx

• 22 Januari 2012 - 21:15

Pappa:

Goed te lezen dat jullie eens uit Topika weg zijn. Cultuur snuiven, althans naar Amerikaanse begrippen.
    Volgens mij is dit zo'n beetje alles op dat gebied wat daar te zien valt. Wen daar maar aan.
    Het zijn overigens hele leuke verslagen om te lezen.
    Groetjes