Churros, kokosnoten en caipirinha´s - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Churros, kokosnoten en caipirinha´s - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Churros, kokosnoten en caipirinha´s

Blijf op de hoogte en volg Laurie

27 September 2014 | Argentinië, Mendoza

Buenos Dias,

Na een dikke week in het paradijs van de tango, de Copacabana en de steaks is het nu dan echt tijd om even een update naar het thuisfront te sturen. Ja, we leven nog en nee, we hebben elkaar nog niet het hoofd ingeslagen. Kortom: tutti paletti! Ik bespaar jullie alle sightsee verhalen. Jullie kunnen op de foto's (die overigens op Facebook staan dit keer) immers zien wat mijn ogen de afgelopen dagen hebben waargenomen.

We werden in Rio de Janeiro, na een 25-uur durende reis, met open armen ontvangen door Cristo Redentor. 3 Dagen en ongeveer 250 foto´s later waande ik mij een ware Japanse toerist. We hebben ons letterlijk de blaren op de voeten gelopen, daar ons hostel toch niet zo heel erg centraal bleek te liggen. Toen we de bus naar het vliegveld wilden nemen, hebben we ongeveer een uur in de regen staan wachten omdat de eerste bus ons totaal voorbij reed. Wat is backpacken toch leuk! En Braziliaans openbaar vervoer nóg leuker! :|

Buenos Aires kwam als een culinaire opluchting na alle frites, rijst en gefrituurde vis in Rio. Empanadas, lokale pizza's en wijn waren niet aan te slepen! De verhalen over steaks die met een lepel te eten zijn, zo mals, klonken als muziek in onze oren. Het vinden van een geschikt steakhouse (parrilla) bleek echter een onverwacht moeilijke opgave. We hebben flink wat taai vlees en wirwars van pezen moeten verslinden voordat we dachten de hemel gevonden te hebben. Gisteravond gingen we vol goede moed op pad. Eerlijk gezegd schoven onze prioriteiten enigszins omdat het al 9 uur was en onze magen nog steeds leeg waren (voor Argentijnen overigens erg normaal). Omdat het Engels van de ober niet verder kwam dan 'no' en mijn Spaans nog geen vloeiende vorm heeft aangenomen, besloot ik mijn gewenste steak te omschrijven als 'rojo rojo'. Erg rood dus. Een vorige ervaring leerde dat 'medium' hier erg taai is en ik wilde dat risico niet weer nemen. Wij kregen echter een ander risico op ons bord, letterlijk. De steak keek ons aan alsof hij zojuist was geslacht en rechtstreeks op ons bord gelegd. Anick hoorde hem 's avonds nog loeien in haar maag. Na de helft te hebben opgegeten, hebben we hem toch maar teruggestuurd naar de grill.

Momenteel verblijven wij in Mendoza; dé wijnstreek van Zuid-Amerika. Vandaag besloten wij daarom een wijntour te doen. Met fietsen zijn we langs drie wijngaarden gegaan. Daar hebben we de nodige informatie geabsorbeerd en vooral héél veel wijn geprobeerd. Omdat het zonde is om elke slok uit te spugen, hebben we alles braaf doorgeslikt. Ik geloof dat het pas 3 uur was toen we begonnen te wankelen en elke grap hilarisch leek. En toen ging de toer nog door...

Vanavond besloten we onze eigen steaks te maken. Mijn chefkok (aka Anick) heeft de biefstukjes tot perfectie bereid en we moesten in samenspraak concluderen dat dit toch echt de beste steaks waren die wij tot nu toe in Argentinië hebben gegeten. Gevolg: we gaan in de toekomst toch vaker zelf koken :) (Notitie voor Anick's ouders: jaja, ze kookt toch écht op reis!)

Morgen nemen we de dagbus (7 uur) naar Santiago in Chili. Als de pas door de Andes open is, heet dat. Nog even afwachten dus. 7 uur klinkt wellicht lang, maar vergeleken met de reizen die we al hebben afgelegd (15 uur van Buenos Aires naar Mendoza) en nog gaan afleggen (18 uur van Mendoza naar Salta) is dit niks. Behalve voor Anick, die erg wagenziek is...

Ik ga me naar de patio begeven, waar het vanavond mojito avond is. Klinkt als een geschikte inleiding van een goede nachtrust! :)

Hasta la vista!

Laurie

  • 27 September 2014 - 09:13

    Schjtiefpap:

    Hey Laurie...
    Enig leuk verslag.. Heb er al een beeld bij.
    Vooral Annicket die loeiende koe in maag en dan
    Wagenziek....!!!!
    Misschien toch vegetariër als jullie terug zijn???
    Jrus,
    Dur schjtiefpap

  • 27 September 2014 - 09:13

    Schjtiefpap:

    Hey Laurie...
    Enig leuk verslag.. Heb er al een beeld bij.
    Vooral Annicket die loeiende koe in maag en dan
    Wagenziek....!!!!
    Misschien toch vegetariër als jullie terug zijn???
    Jrus,
    Dur schjtiefpap

  • 27 September 2014 - 13:33

    Emma,stefan En Oma Mia:

    Wat een avonturen maken jullie mee! We moesten erg lachen om jullie steak verhaal.
    Veel plezier met z'n 2e.
    Groetjes Emma, Stefan en Oma Mia

  • 27 September 2014 - 14:42

    Pappa Jan:

    Leuk verhaal Laurie. Mijn God, dat Anick wagenziek is en dat in die bussen en zo lange trips. Dat doet mij dan weer onmiddelljk denken aan de trips vroeger met oma en Peter en Paula met bussen van Van der Biesen. Die waren ook altijd wagenziek en dat eindigde altijd met zakken vol en ondragelijke stank (ook voor de andere buspassagiers). Onvergetelijk! Sterkte dus......

  • 29 September 2014 - 19:35

    Rafke En Oma Annie:

    He Laurie! Ik ben even een avondje bij de opa en omas en heb ze net jouw blog voorgelezen! Ik vol jaloezie en de opa en omas meer ontdaan over het feit hoe dat nu opeens kan en vroeger valkenburg een wereldreis was. Je kent het haha ;) maar we wensen je allemaal heeel veel plezier!!!! Geniet er lekker van! Liefs van ons xxx

  • 02 Oktober 2014 - 20:38

    Miriam:

    Ik dacht dat ik al gereageerd had maar met fb en mail en dit blog raak ik de oriëntatie (alweer) kwijt

  • 04 Oktober 2014 - 10:16

    Miriam:

    De helft niet geplaatst dus alsnog....
    Je weet dat ik altijd enorm geniet van deze verhalen, zeker als het goed met jullie gaat!
    Fijn om jullie ondanks 17500 km ofzo toch te kunnen volgen!
    Adios, ook aan die vaca rosa

  • 06 Oktober 2014 - 04:53

    Margo:

    Leuk om je verhalen te horen. Ik hoop dat je nog wat wijn voor ons hebt overgelaten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 61600

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: