Road to alcoholism... - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Road to alcoholism... - Reisverslag uit Topeka, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Road to alcoholism...

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

17 Februari 2012 | Verenigde Staten, Topeka

Daar zijn we weer. Live vanuit het hart van Amerika. Voor wat dat waard is. Het heeft weer even geduurd tot dit nieuwe verhaaltje gepubliceerd werd, maar dat is omdat ik jullie graag wat te lezen wil geven en niet wil typen om te typen. Aangezien hier verder niet veel gebeurt, kan het 2 weken duren voordat er wat te vertellen valt.

Waar ik in Nederland nog niet eens met plezier 10 minuten van een eredivisiewedstrijd kan kijken, bevind ik me hier uit pure wanhoop voor de tv, al kijkend naar halve wedstrijden van teams die nog door FC Vinkenslag zouden worden ingemaakt. Maar hé, ik moet toch m’n wekelijkse portie voetbal krijgen hè?! Op die zelfde manier sta ik af en toe achter het raam in de ‘gym’ met tintelende voetjes toe te kijken hoe het Washburn damesvoetbalteam traint, om vervolgens lekker de loopband op te gaan, wat natuurlijk minstens net zo leuk is… :|

Zaterdagavond zou er een huiskamerfeestje zijn bij een klasgenoot van Vivi, een vriendinnetje uit Frankrijk. Toen Vivi, Matt (m’n huisgenoot) en ik rond 12 uur erheen liepen langs de campus zei Matt opeens heel serieus: “ when I say run, you guys run as fast as you can, okay?” Het bleek dat hij ‘alleen even wilde afspreken’ wat we deden als we overvallen zouden worden want de straat waar we doorheen liepen wordt in de volksmond kennelijk ‘Mug Alley’ genoemd. Heerlijk gevoel dus. We werden echter niet overvallen :) Integendeel, op de terugweg (wat al om half 1 was, want bij de voordeur aangekomen besloten we weer om te draaien! Haha)wisten we bij Papa John’s 3 grote pizza’s voor $10 te scoren, aangezien ze al dicht waren en wij goed konden onderhandelen.

Toen ik op maandagochtend opstond en uit het raam keek schrok ik me te pletter. Het was helemaal wit buiten. Daar het de dag van tevoren niet eens dicht bij het vriespunt was geweest, kwam dit als een complete verrassing. Ik moest mezelf dan ook even knijpen om te checken of ik niet nog sliep. Resultaat; het had echt gesneeuwd! Toen heb ik de fiets dus maar laten staan en ben lekker naar school gelopen, terwijl Adele me gezelschap hield. De dag erna was het overigens alweer een zonnige 10 graden in de plus en was alles als sneeuw voor de zon verdwenen.(En vandaag, 3 dagen later, ging ik in een tshirt op de fiets naar school... Topeka...)

Op woensdagavond overkwam me iets nieuws. Ik had een ontzettende drang naar alcohol. Dus al zittend op de bank (hoe nieuw!) en kijkend naar de geweldige serie ‘How I met your mother’ (we zijn alle seizoenen erdoorheen aan het jagen) heb ik Matt gedwongen wodka met me te drinken. De mensen die mij kennen, zullen nu wel denken: ‘wie is dit meisje?’ En ik moet toegeven dat ik dat zelf ook dacht. Is dit een eerste stap naar alcoholisme? Nee, het was puur tijdverdrijf omdat de avond nog een paar uur zou duren en ik geen zin had in alwéér een avond doelloos op de bank hangen. (Niet dat dit drankje dat zou veranderen, maar het gaf in ieder geval weer een nieuwe schwung aan de avond)(en ja, ontkenning is de eerste fase...).

Een laatste nieuwe ervaring was het zumba-dansen gisteren. Ook dit was nieuw voor mij. Met een stuk of 50 meiden stonden we op een basketbal-veldje (binnen) op salsamuziek de bewegingen van een ander vrouwtje te kopiëren. Waar het bij sommigen best wel degelijk uit zag, en bij anderen wat minder ritmisch, moest ik concluderen nog onder deze tweede categorie te eindigen. De non-talenten zullen we ze (ons) maar noemen. Maar omdat het wel gezellig was en men altijd zegt ‘oefening baart kunst’ gaan we volgende week met opgeheven hoofd terug voor een tweede sessie!

Zo zie je maar weer dat ik ook dit keer niet echt iets interessants te vertellen heb. En terwijl heel Zuid-Limburg zich opmaakt voor het feest der feesten, ga ik vanavond naar de spelletjesavond in de ‘gym’. En prijzen winnen zal ik!!

Alaaf!

Laurie

Foto’s: https://picasaweb.google.com/106926455803743302846/Kansas3?authkey=Gv1sRgCIfaut33wKTBoQE

  • 18 Februari 2012 - 08:42

    Pappa:

    Laurie,

    Wij zullen aan jou denken met carnaval en er eentje op jou drinken. Ik weet het, .... een schrale troost.

    Groetjes,

    Pappa

  • 18 Februari 2012 - 09:49

    Lieke:

    Je bent op dit moment vast niet de enige met een drang naar alcohol:p
    Mezelf uitgezonderd uiteraard :)

  • 18 Februari 2012 - 11:05

    Miriam/mama:

    troost je Laurie, wij zijn ingesneeuwd op de bank met n bossche bol en lekkere cappuchino..;-) ook zielig hè!
    heb net met oma Annie je blog gelezen en de foto`s bekeken, riant zo`n eigen badkamer en walk in closet hè!..enne...pas op met die alcohol, voor je t weet lig je in t Aambos op n bankje!

    knuffel....de thuisblijvers..xx

  • 18 Februari 2012 - 13:20

    Iris K:

    Haha, mooi verhaal Laurie! Die wodka kwam inderdaad een beetje onverwacht ;) Zo zie je maar wat verveling met je doet... Ik zal alvast een plaatsje bij de AA voor je reserveren. Veel plezier bij de spelletjesavond! X

  • 26 Februari 2012 - 17:42

    Marian & Pie Pelzer:

    Wij vonden het interessant genoeg wat je te melden hebt en gaan je nu we weten waar je 'uithangt' beslist volgen. We kijken dus al uit naar je volgende bericht. Zeker als het weer zo goed geschreven is! Voor nu de hartelijke groeten vanuit het grijze Landgraaf.

    Marian & Pie

  • 01 Maart 2012 - 12:58

    Marice:

    Hoi Laurie,

    wat leuk te lezen over je belevenissen. Wel heel jammer dat er weinig te beleven valt, dat had je je vast anders voorgesteld. Hoop toch dat je nog een leuke tijd hebt.

    groetjes van ons allemaal,

    Marice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Topeka

Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 7664
Totaal aantal bezoekers 61374

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: