Heaven is a place on earth... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Heaven is a place on earth... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Heaven is a place on earth...

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

06 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoihoi!

Het wordt weer eens tijd voor een verslag vanuit het PARADIJS!!! (check dadelijk de foto's maar als de omschrijving niet voldoet...)

Na het vorige blog zijn we vertrokken naar de Cameron Highlands. De naam zegt het al; hooglanden. Temperatuur was er een stuk aangenamer maar er was wel wat minder te doen. Tijdens de busreis (nog nooit zo veel ruimte in een bus gehad!), die 4.5 uur duurde, leerden we twee Nederlandse meiden kennen waar we vervolgens voor 2 nachten een kamer mee hebben gedeeld.
In Cameron Highlands hebben we een dagtrip gemaakt waarbij we een theeplantage hebben bezocht (heel groot!) en nog wat onbelangrijke dingen (als aardbei-kassen, vlindertuin etc..)

Na 2 dagen Cameron Highlands zijn we vertrokken naar de Perhentian Islands. Het was in totaal 6,5 uur rijden in een klein busje. Het eerste deel, dat 2 uur duurde, deelden we de 9-persoons bus alleen met 2 Duitse meisjes, maar na de stop kwamen daar nog 4 mensen bij!! Dus we hebben gepropt en zaten met benen en armen totaal in elkaar verstrengeld.. :s this is Malaysia...
Tijdens het eerste deel reden we door de Taman Negara (jungle) en Eline spotte zelfs een aap!

Het raam van de auto stond open, een warme wind waaide naar binnen, buiten hadden we een prachtig uitzicht. en uit mijn iPod-dopjes klonk; "I'm on my way. I don't know where I'm going.." Dit was het ultieme gevoel van vrijheid en ik kon niet anders dan de hele weg glimlachend naar buiten staren!

Uiteindelijk zijn we pas om 7 uur 's avonds op het eiland gearriveerd. We gingen meteen naar het hostel dat een Australisch stel ons had aangeraden. Nou, de smerigste zooi ooit en ook nog eens superrr veel muggen. NO GO!
Tweede hostel had kieren in de vloer waar je een hand door kon steken (lees: waar spinnen en kakkerlakken tegelijk door naar binnen konden kruipen!!) NO GO!
Derde hostel was ook crappy, die cabin had wel een eigen badkamer. We besloten die te nemen (10 euro per nacht) omdat de rugzak steeds zwaarder werd.

Toen we 's ochtends wakker werden bleek het een foute keuze te zijn geweest. Wat een crap!! Ze waren ons vergeten te vertellen dat de generator om 8 uur 's ochtends uit wordt gezet, dus om 10 uur dreven we ons bed uit. Pfff. Dat en o.a. een niet doorspoelende wc zorgden ervoor dat we meteen uitcheckten. Allebei met de moed in de schoenen, zware rugzak op de rug, enorme honger en een temperatuur van minstens 38 graden, liepen we door naar de plek waar Frans-Belgische vrienden van ons verbleven. Nu betalen we samen zo'n 18 euro per nacht (dat is voor hier echt heel veel) maar hebben we een super kamer met betegelde (!!) badkamer. We willen niet meer weg! Elke dag verlengen we de kamer, totdat ons geld op is! We blijven hier dus in totaal zo'n 5 dagen.

Vrijag is Eline jarig en dat vieren we hier nog. Er is werkelijk geen betere plek! We leren steeds meer mensen kennen. De dagen besteden we aan snorkelen (vandaag een schildpad, kleine haai en allerlei coole visjes die uit mijn hand kwamen eten, gezien!), kanoeen, zwemmen en vooral chillen!!! De zee is hier een warm bad. Als je tot je kin in het water staat kun je je voeten gewoon nog zien!
's Avonds zijn er altijd feestjes op het strand, waterpijpen te roken, livemuziek. Heerlijke sfeer!

Ook al zijn we de eerste 2 dagen compleet verbrand (ondanks factor 50 smeren en alleen in de schaduw blijven) we hebben er nog zin in!!

Werkelijk, ik kan niet beschrijven hoe mooi het hier is! Ik doe ook geen poging meer, kijk maar naar de foto's en droom weg. De foto's zijn niet eens zo mooi als de werkelijkheid, kun je nagaan!! ;)

Geen humoristisch blog dit keer. Enige grappige (voor mij dan) te vermelden is dat er net een kakkerlak over Eline' voet liep! :|

Anyway, check de foto's op:

Tot de volgende keer maar weer!

Ciao! Laurie

• 06 Juli 2011 - 11:37

Manon:

Wauw ik ben jaloers.. mooie foto's!!Geniet nog van je reisje! x manon

• 06 Juli 2011 - 12:58

Miriam:

Ha, het gaat jullie goed en jullie gaan jullie eigen casa nog waarderen! schitterend daar, nog mooier dan de weltervijver..
    ik dacht dat Eline vandaag jarig was; alvast van harte van ons allemaal!!

liefs,

mama

• 07 Juli 2011 - 06:21

Klinkt goed daar (en het ziet er nog beter uit)! Als je terug bent wil ik natuurlijk alles horen (met nadruk op alles)! Xx