Sun, sea & alcohol! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Sun, sea & alcohol! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Sun, sea & alcohol!

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

04 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Nog even een verslag vanuit Jakarta (vandaag aangekomen). Saillant detail met betrekking tot dit moment; de gasten die dit internetcafe runnen zitten keiharde porno, inclusief geluid, te kijken. Erg gezellig... :|
Op onze hotelkamer, daarentegen, worden wij om half 5 's ochtends gewekt door het heerlijke geluid van de mis die in de moskee om de hoek bezig is. Ze hebben hier de gewoonte om de mis middels luidsprekers keihard over de straten af te spelen... Fijn!

Enfin, we hebben er een week Bali op zitten.
Het begon allemaal met de 20-uur durende busreis vanuit Yogyakarta. Het bleek de meest luxe bus die we ooit hebben meegemaakt, dus die 20 uur waren geen probleem! :)

We begonnen ons avontuur in Ubud, in het binnenland van Bali. 7 op de 10 mensen was Nederlands en het waren ook nog allemaal families (denk: Wassenaar en omstreken). Vreselijk! Cultuur was wel mooi en omgeving prachtig, maar moeilijk genieten als je om je heen alleen maar Nederlands hoort :|

In Ubud hoorden we dat Kuta Beach (onze volgende bestemming) zoals Salou was. We gingen er dus heen met totale tegenzin, want hoe vaderlandlievend we ook zijn, de Nederlandse taal is mooi in Nederland en niet erbuiten ;) En jullie weten; hoe minder je verwacht...

Het viel inderdaad reuze mee! Er was wel veel te doen. Het duurde even totdat we een verblijfplek hadden gevonden aangezien alles vol zat, maar uiteindelijk zijn we op een, voor ons doen, mooie plek beland :)

De kleine straatjes herbergden allerlei winkeltjes die dezelfde spullen verkochten. We hebben elke dag wel iets gekocht en het verbaasde me dan ook niet dat mijn backpack op het vliegveld opeens 3 kilo (!) zwaarder was :(

Dan de avonden, machtig! Tussen 10 en 11 waren elke (!) avond gratis cocktails bij Skygarden Lounge; een club met enorm dakterras. Enorm gezellig! Eerste avond onderschatten we de kracht van deze gratis drankjes, maar in tegenstelling tot de in Nederland gratis weggegeven rotzooi zat hier wel een behoorlijk promillage in... Pffff! Haha!
We hebben ook nog nooit zoveel succes bij de mannen gehad! Het werd dan ook een competitie om zoveel mogelijk mannen af te wijzen! Ons zelfvertrouwen steeg met de minuut en de verschillende (afgewezen) nationaliteiten op ons lijstje daarmee ook! :)
Ik wil niet weten hoeveel vreemde handen mijn derriere hebben gegrepen die avond. Ik wil ook niet weten welke zatte en minder zatte koppen daarbij hoorden! Maar Eline en ik hebben elkaar goed beschermd, Eline wat hardhandiger dan ik ;) (Er lopen nu wat mannen met ontwrichte handen/vingers en rode wangen rond haha!)

Toen wat Engelsen ons meenamen naar een karaoke-bar sloeg de party-stemming om in een zoek-het-beste-moment-om-te-ontsnappen-stemming. Toen de Engelsen in kwestie een poging deden 'The other side' van The Red Hot Chili Peppers te zingen ver****ten ze het hele nummer en vluchtten wij de wc's in. Hallelujah!

We hebben ook een dag getracht scooters te huren. Leek ons wel leuk om langs het strand te cruisen enzo. Hoewel mij de zin al eerder was gegaan (alleen al te voet door dit verkeer is gevaarlijk! laat staan voor het eerst in mijn leven op een scooter!), zag Eline het nog helemaal zitten! De receptionist van het hotel, waar we de scooters gingen huren, informeerde ons eerst dat er geen verzekering was. Als we iets kapot maakten moesten we dat laten maken (ik zag mezelf die scooter natuurlijk al in de prak rijden!). We mochten een stukje rijden. Ik denk dat de expressies op onze gezichten boekdelen spraken want de mensen gingen aan de kant als de zee voor Moses! Voor mij was het natuurlijk al lang duidelijk, maar Eline ging het nu gelukkig ook in zien! Wilden we levend thuiskomen, zou dit 'm niet gaan worden. De receptionist versterkte het allemaal nog even: "oh it's first time? oehhhhhhh big road! trucks, busses, many cars" We keken elkaar aan, schonken de beste man een 'Terima Kasih' (bedankt) en liepen weg. Die dag belandden we, net als al die andere dagen, dus gewoon lekker op ons eigen strand.

De laatste avond hebben we ons Bali verblijf in stijl afgesloten. Eline's suikerneef die (zoals het toeval laat) ongeveer 20 km verderop verbleef trakteerde ons op een heerlijk diner dat al onze backpackmaaltijd-grenzen overschreed ;) Het was een gezellige avond, bedankt nog! :)

Ook al hebben we niet heel veel van de omgeving gezien, we zijn wel weer helemaal tot rust gekomen :) Om vervolgens in een enorm hectisch en smerig Jakarta afscheid te nemen van dit land, en onze zomer :(

Bedankt voor alle berichtjes! Leuk om wat van jullie te horen, en om te weten dat ik dit blog niet alleen voor mezelf schrijf ;)

De gasten van het internetcafe zijn inmiddels overgeschakeld naar actie. Ik hoor nu alleen maar mensen neergeschoten worden en sterven... :| No rules in Indonesia!

Selamat tinggal!

Laurie

foto's:

• 04 Augustus 2011 - 08:16

Miriam/mamma:

Geweldig Laurie! Ik bekijk je blog nu op t werk en lig in een deuk!
    leuk dat jullie die lastige mannen afgepoeierd hebben! samen staan jullie sterk hè en t zelfvertouwen heeft n flinke boost gekregen! neem dat maar lekker mee! Tot zaterdag!!

goeie reis voor jullie tweetjes!!

• 04 Augustus 2011 - 18:39

Marja:

Hey Lauri,
    Jammer dat we je verhalen en foto's nu moeten missen, maar dit was 'n vakantie, die neemt niemand je meer af.
    Dan wens ik jullie nog 'n hele goeie reis
    en tot ziens in Heerlen!
    Groetjes Marja