Key West! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Key West! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Key West!

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

06 Februari 2011 | Verenigde Staten, Key West

Heej!
Alweer een week geleden sinds ik mn laatste blog schreef. Dus het wordt weer eens tijd Afgelopen weekend in Key West geweest voor 4 dagen. Geweldig! Wat een prachtig eiland is dat zeg! Het is ontzettend layback, en qua stijl (architectuur en levensstijl) leek het erg op eilanden als de Bahama's enz. Mooie oude houten huizen met veranda's (type The Notebook, voor the girls ). Voor Amerikaans doen ontzettend oud ook, de oudste was uit 1832.
Er heerste ook een beetje het piraten-idee, want vroeger waren er veel piraten in de buurt, tegenwoordig ook nog een paar, maar niet meer zoals we ze kennen uit Pirates of the Caribbean.
De stranden waren werkelijk . Wit zand en überblauwe zee, samen met palmbomen een goeie Laurie-combi En ik kan jullie mededelen dat ik nu officiëel bruin ben de zon is hier ook zo ontzettend fel! Zonder insmeren verbrand je in een mum van tijd, en mét insmeren uiteindelijk ook.
Donderdagavond waren we aangekomen in Key West, bij ons appartement. Het was een dikke 4 uur rijden. De beroemde weg over die de eilanden verbindt, aan beide kanten alleen maar zee Op de heenweg was er bliksem, wat ook mooi was, boven de zee-horizon. Op de terugweg zonnetje.
Vrijdag hebben we een uurtje aan het strand doorgebracht en de rest van de dag in het zwembad voor het appartementencomplex. Super! Heerlijk ook! De kids hebben meteen geleerd snorkelen, wat we op zaterdag hebben gedaan. Na 's middags geshopt te hebben op Duval Street (dé straat in Key West met enorm veel leuke winkeltjes, restaurantjes en cafeetjes!), namen we om 4.30 u een boot die ons naar de riffen midden in de oceaan bracht. Nou ja, niet middenin, maar het was ongeveer een dik halfuur varen van de kust. Daar dus gesnorkeld. Ik wist niet wat ik zag! Damn! Alles was zó kleurig en prachtig! Het was ook helemaal niet diep, varieerde van zo'n 3 meter tot dat je net tussen de koralen en het wateroppervlak door kon zwemmen. De mooiste vissen voorbij zien komen! Ik maar klikken met mn onderwatercamera, hopen dat de foto's gelukt zijn! Ik voelde me als in een aquarium, en dan die in de echte zee-museums. Pffff. Ik had bij nader inzien niet alle foto's zo snel moeten opmaken, want, geloof me of niet, we kwamen een HAAI tegen!!! een nurse shark van zo'n 2 meter, die lekker op de bodem lag te sjillen. Deze zijn gelukkig ongevaarlijk, zolang je ze niet lastig valt. Dus heb ik een duikje genomen om m op een afstand van zo'n 2 meter te bezichtigen jaja, ik heb mn grenzen weer verlegd dit weekend. Want Laurie & haaien is nou niet echt een combinatie zoals Laurie & beaches
Anyway, het hele weekend was dus great, relaxed, en verbruinend en héérlijk veel vis gegeten (worden jullie al een beetje jaloers? )
Check de foto's voor onderbouwing van mn verhaal. Maar voor de nurse shark moet je toch echt naar google gaan dan, heb ik net ook gedaan, en ben wel verbaasd dat IK zo dichtbij durfde te komen, want diezelfde IK is bang voor spinnen, kakkerlakken, en alles anders dat kruipt, klein is, vies uitziet en voornamelijk voorkomt op de mooiste plekken ter wereld. Oh ja, en ook voor haaien!

Nou, dit was weer een mooie lange krabbel.
Hopelijk genoeg voor jullie, voor de komende week Dan ga ik hier even de laatste week voetbaltrainingen in. Daarna moet ik een andere activiteit zoeken om de caloriën van t eten eraf te krijgen, wil ik niet eindigen als een 'doorsnee-hamburger-Amerikaan', hoewel ik er daarvan nog niet zoveel gezien heb.
Voor nu, groetjes aan iedereen!
Doeiii! xx Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Au-pairen @ Florida

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

Disney World!

06 Februari 2011

Miami avec Giel & Alex

06 Februari 2011

4th of July!

06 Februari 2011

Surfing queen!

06 Februari 2011

Key West!
Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 61366

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: