Miami avec Giel & Alex - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Miami avec Giel & Alex - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Miami avec Giel & Alex

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

06 Februari 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Heej!
Hier weer even een update, want t was me toch een weekend!
Ik ga proberen alle humor op jullie over te brengen, wat natuurlijk nooit gaat lukken.

Giel en Alex waren langsgekomen, die zijn 2 weken rond aan t toeren door Florida, wat dus erg gezellig was!
Zaterdagochtend begonnen aan het strand, gevolgd door de mall (grootste indoor outlet ter wereld), waar Alex de Ralph Lauren plunderde en er achter kwam dat z'n pinpas het niet meer deed, een uitstekende combinatie dus!
Ik moet toegeven, elke keer als ik de mall binnenloop kom ik met gevulde handen naar buiten. Er zijn zulke geweldige winkels daar dat je altijd wel wat ziet! En als de dollar dan ook nog zo laag staat, ik zeg: profiteren!!
Dat even ter zijde, daarna (het was al een uur of 4) zijn we richting Miami gereden. Want, hoe triest ook, in die 1,5 maand die ik hier al zat ben ik nog niet in de stad zelf geweest! Dus het werd tijd! Ik zal jullie meteen even uit je droom halen, Miami valt vies tegen! Het leek er serieus uitgestorven! En groot ook niet echt (tuurlijk voor NL'se begrippen geen Kerkrade, maar had wel groter verwacht). We zijn toen doorgereden naar Miami Beach, wat een stuk leuker was! Mooie art-deco gebouwen in felle kleurtjes en de zee natuurlijk! En hier liepen wél mensen op straat. Dit kwam al wat meer overeen met de shots uit CSI: Miami. Wijze les nummer zoveel die ik geleerd heb (vergelijk niks met de tv! want t valt altijd tegen... )

De o zo bekende en felgekleurde lifeguard huisjes op het strand even onveilig gemaakt, en vervolgens de zee ingedoken! Damn, die was nog warm! Overdag niet echt verkoelend meer, maar 's avonds kun je je niks anders wensen!
Dus stel je even voor, dobberend in een lekker warme oceaan, met uitzicht op een wit strand en erachter hoge gebouwen. Ja, dan heb je wel even het ultieme vakantiegevoel (neem het maar gewoon van me aan ).

Na lekker uit gegeten te hebben en weer een uurtje teruggereden te zijn (heerlijk scheuren op die autowegen! en dankzij Giel heb ik nu dus ook de cruise control uitgevonden! tot grote opluchting van menige weggebruikers om mij heen, hè Giel?!)
kwamen we aan bij onze condo voor die nacht. Ik mocht het huis gebruiken, het behoorde tot de opa van dit gezin die een tijdje geleden overleden is, en stond dus leeg, op de meubels na dan.
Na een enorme schrik van een kakkerlak (ja, geloof me, een oog-in-oog-confrontatie met een kakkerlak is niet iets wat bij mij in de top 10 try-before-you-die-list staat) en het niet aankrijgen van de hoofdleiding (ja, we zaten idd zonder water), toch maar even lekker geslapen daar. Aangezien er maar een bed was, had ik de eer dat te delen met de 2 mannen (waar Laurie uiteraard weinig moeite mee had).
Ik heb serieus nog nooit zoveel gelachen, vraag Alex maar om details haha, ook de volgende ochtend bij Denny's, waar we ontbijt aten. Amerikaanser kan niet. Afgezien van de geweldig bloemige bloesjes van de serveersters en alle doorsnee Amerikanen die er aten (ja lekker toch, wat extra caloriën voor breakfast) hadden we het geluk dat er Customers Day was... Hield in een springkussen op de parkeerplaats (waar niemand op zat) en een dj buiten waarvan Alex de enige luisteraar en tevens danser was. Wederom een uitstekende gelegenheid om mijn lachuurtjes vol te krijgen
Doorgereden naar 2 wakeboardplekken die het toch niet helemaal waren (en t is niet veel goedkoper dan in NL, helaas...) en weer teruggereden. Vervolgens (na nog een Ralph Lauren-bezoek) naar de Everglades doorgereden, samen met Wlad, een jongen die ik hier heb leren kennen. Met z'n vieren een airboat-tocht gemaakt. Echt super!!! Die dingen vliegen dus over het water, ipv erdoorheen. En de Everglades zijn enorme moerassen waar de alligators zich thuis voelen (dat wil zeggen, ik dus niet!). Na een kleintje gezien te hebben kwam z'n grote broer van 2,5 meter op ons af! Super om te zien! (Zolang je maar weet dat je relatief veilig bent).

Teruggereden naar Fort Lauderdale-by-Sea, waar we de condo nog een nacht mochten betrekken. Dit keer kregen we het water wél aan, wat niet geheel onbevlekt ging... Ze hadden ons namelijk verteld dat er een lek was bij een kraan, maar als we er een emmer onder zouden zetten, het oke was. Wij dat gedaan, waterleiding aan, DAMNNNNN een enorme fontein recht omhoog tegen het plafond aan! Amusant maar beetje onnatuurlijk. Gelukkig wist Alex hoe dat op te lossen was, en konden we die nacht gewoon lekker douchen en naar de wc gaan.
Een mooi einde van een mooi weekend dus.
Dit was weer een van de hoogtepunten hier!! Het verschilt toch wel enorm of je hier alleen bent (in dit geval bij een familie dan) of met vrienden.
En nu heb ik weer een half uur van jullie kostbare tijd gestolen met dit verhaal. Hopelijk was het t waard, want ik had nu allang in bed moeten liggen. Heb een chronische slaapachterstand.
Dus.. ik zou zeggen, check de foto's, en tot de volgende blog! Waarschijnlijk de laatste dan, want het zit er alweer bijna op
Doeiiii xx Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Au-pairen @ Florida

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

Disney World!

06 Februari 2011

Miami avec Giel & Alex

06 Februari 2011

4th of July!

06 Februari 2011

Surfing queen!

06 Februari 2011

Key West!
Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 61548

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: