Back to normal - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Back to normal - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Back to normal

Door: lauriebertholet

Blijf op de hoogte en volg Laurie

11 Augustus 2011 | Nederland, Heerlen

Nu we weer terug in Nederland zijn en ook meteen met de werkelijkheid worden geconfronteerd door het vieze weer schrijf ik nog een laatste blog met korte, samenvattende, feitjes;

Wist je dat;

- de bus rijdt als ie vol is en niet op een bepaalde tijd?!
- als mannen niks meer roepen, wij denken: "what's wrong with us?"
- een kakkerlak kan vliegen
- een kakkerlak een week lang zonder hoofd kan rondlopen
- een 'fresh watermelon juice' niet meer zo lekker is als je 'm zonder suiker bestelt en dus blijkt dat het halve sapje uit toegevoegde suikers bestaat?!
- de doorsnee Maleisische man over een Engelse woordenschat beschikt die gaat van 'sexy' tot 'I love you' (op sommige momenten zeer vleiend, maar over het algemeen behoorlijk irritant)
- de doorsnee Indonesische man, daarentegen, over een Engelse woordenschat beschikt die gaat van 'yes' tot 'okay la'
- ik nu niet weet wat ik erger vind...
- zoals de airco in het hostel knettert, knettert hij nergens (en de aap valt niet ver van de boom)
- je handdoek wassen met allesreiniger anders is dan met wasmiddel (denk aan: 'irriterend voor de huid'). Ik wist dit namelijk niet ;p (op de fles stond: Lavender Fresh...)
- malariapillen voor de gekste dromen zorgen?! (Wij eerst ook niet, totdat een koppel ons erop wees dat dat 't gevolg is als je ze 's avonds inneemt. Opeens vielen alle puzzelstukjes op hun plaats!)
- wij al tientallen keren "geschikt" bevonden zijn, aangezien bijna alle douches die we hebben genomen alleen maar koud water hadden?!
- het in Maleisie en Indonesie heel normaal is dat, als je gaat uiteten, op 't moment dat de een z'n eten op heeft, de ander het net krijgt geserveerd?!
- Jakarta in alle opzichten de ranzigste en saaiste stad ooit is?!
- ik jullie dan ook van harte aanraad hier nooit naartoe te gaan (voor jullie is het nog niet te laat!)
- ze in Indonesie ontzettend hun best doen om je op alle mogelijke manieren geld af te troggelen (ja, zelfs overheidsinstanties!)
- dit absoluut de laatste keer was dat ik in Java was?!
- maar dat de vakantie voor de rest ontzettend grandioos en meer dan geslaagd was?!

Zo, dit was het dan weer ;)
Vanaf nieuwjaar zal ik dit blog weer openen met m'n avonturen vanuit The States, waar ik een half jaar ga studeren.
Dus hopelijk tot dan!

Groetjes Laurie

• 11 Augustus 2011 - 17:15

Laurie:

Haha, inderdaad nageaapt van simone!! ;) Wel lachen! Heb genoten van je blogjes. :D

• 11 Augustus 2011 - 17:15

Denise Janssen: