Red hot chili pepper - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu Red hot chili pepper - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Laurie Bertholet - WaarBenJij.nu

Red hot chili pepper

Blijf op de hoogte en volg Laurie

16 November 2014 | Peru, Huanchaco


Hola!

Ik ben inmiddels alweer een jaar ouder, wat zich kenmerkt door mijn toegenomen wijsheid (?) en levenservaring. Deze heuglijke dag hebben we dan ook in stijl gevierd. Het begon weliswaar met een nachtbus. We kunnen daardoor wel beiden zeggen de nacht naast een Peruaan te hebben doorgebracht. Anick's reisgenoot heeft de hele nacht naast haar gesnurkt, terwijl die 'van mij' het noodzakelijk vond de hele nacht te smsen en mij daarbij met zijn elleboog te porren bij elke zinsnede die hij typte. Kortom: wat een gezelligheid!

Rond 6.30u werden we in Nasca uit de bus gegooid. Uit een massa schreeuwende taxi chauffeurs kozen wij de minst agressief ogende. Hij bracht ons direct naar het vliegveld, waar we een vlucht over de bekende Nasca lijnen boekten. Apart van de misselijkheid die zich van ons meester maakte na de vijfde bocht, was het een aangename vlucht. Alle rotstekeningen hebben we kunnen bewonderen (van de kolibrie tot de aap) en het was best wel héél erg cool :)

Daarna was het tijd onze reis voort te zetten richting oase. De bus naar Ica was een lokale. Gelukkig was deze voorzien van arko (alle ramen kunnen open) zodat het in ieder geval enigszins was uit te houden in de tropische temperaturen. Na een rit van ongeveer 4 uur en nog een taxirit van een kwartier kwamen we aan in Huacachina. Deze mond vol is een oase in de woestijn. We vonden het paradijs in een hostel met de toepasselijke naam 'Bananas'. Alleen al het aanzicht van het fonkelende water in het zwembad deed ons overstag gaan.

Na een paar uur was het tijd voor een massage! Nog nooit in mijn leven heeft mijn lichaam die zo hard verdiend als toen :) Nadat ik het vrouwtje een paar keer heb gevraagd het wat zachter aan te doen, was het heerlijk genieten! Glad van de olie en totaal ontspannen, verlieten we het gebouw.

Volgend op de planning was mijn birthday diner in een chique restaurant. De lokale voorgerechten waren een mooie opener. Iets minder mooi was het feit dat ik een hete peper voor tomaat/paprika aanzag en 1/3 deel ervan vol enthousiasme in mijn mond stopte. Het gevolg was een moment waarin ikzelf niet eens wist of ik lachte of huilde, een totaal wegbrandende keel & mondholte en de complete restaurantstaf die me uitlachte. Serveersters haastten zich de keuken in om de koks op de hoogte te stellen van de 'gringo die de peper in d'r mond duwde', terwijl ik op het toilet zocht naar alles wat afkoelde: water, toiletpapier, zeep... Uiteindelijk bracht een serveerster verlossing in de vorm van een lepel vol suiker. Met een enigszins afgezwakt cq uitgeschakeld smaakorgaan hervatte ik ons diner. Les geleerd: don't trust the tomatoes!

Na Huacachina zijn we via Paracas, waar we vogels, zeehonden en pinguïns spotten, naar Lima gegaan. De hoofdstad is enorm groot en heeft een aantal totaal verschillende wijken. In Miraflores waande ik mij in de Verenigde Staten, terwijl het oude stadscentrum alleen maar Spaans ogende gebouwen heeft. Één ding dat wij in ieder geval moesten proberen hier, was de sushi! Lima staat bekend om de fusion keuken: het sushi concept, gemixt met allerlei vreemde smaken. Een uitdaging dus. Gewapend met een goede honger gingen wij op een avond dus naar een all you can eat restaurant om het lokale eetrecord te verbeteren. De maki's droegen namen die varieerden van 'Spongebob' tot 'el Gaucho'. De ingrediënten waren zowaar nóg origineler: banaan, bief, guacamole, bonen, etc. Erg ehm interessant. Ik denk dat de 'Italiano' de raarste was, met pesto, mozzarella en tomaat... Een uitblinker in de negatieve zin (in ieder geval op de kaart, aangezien ik niet de ballen had om hem uit te proberen) leek mij de maki roll met pecannoten, chocolade, roomkaas en perzik. Iemand interesse? :|

En nu; nu lig ik in een hangmat met het geluid van de zee op de achtergrond (nee, geen cd) en ik moét maar één ding: ademen. (En misschien af en toe een slokje water drinken om die kater van gister weg te spoelen.) Warempel, als ik naar voren leun, zie ik de zee zelfs! En jullie, guys? Morgen weer aan het werk? ;p Ach, denk maar zo: geld verdíenen is ook leuk. Ofzoiets...

Hakuna matata!

Laurie

  • 16 November 2014 - 19:47

    Miriam/mamma:

    Jaja Laurie , ik kan me voorstellen dat t gaat vervelen dat reizen en het je te lang duurt tot je ook kunt gaan werken! Geniet ze!

  • 17 November 2014 - 11:08

    Linds:

    Omg lau!!! Jaloers!! Ik wil ook liggen in een hangmat:p
    Ik lag in een deuk om je uitgeschakelde smaakorgaan

  • 22 November 2014 - 08:29

    Margo Coppus:

    Wel een beetje laat, maar toch nog van Harte gefeliciteerd!
    Ben wel wat jaloers op al je avonturen hoor

  • 24 November 2014 - 14:43

    Simone:

    Laurie!

    Leuk verhaal, behalve die laatste regels. Moet dat nu echt op die toon? Gelukkig ben ik over een maandje weer koos werkloos ;).

    Geniet er nog maar van en pas op met wat je eet ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 61306

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Azië

17 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

16 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Cuba!

01 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Studeren in Kansas, USA

27 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Backpacken!

19 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Marrakech citytrip

12 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Canada tour

28 Mei 2008 - 13 Augustus 2008

Au-pairen @ Florida

Landen bezocht: